تی آر ایکس

اساس ورزش تی آر ایکس

این ورزشِ نوین بر پایه استفاده از جاذبه زمین و وزن بدن ورزشکار بنا گردیده است. بصورتیکه در کلیه تمرینات ورزشی با TRX، بدن باید با زاویه اریب نسبت به زمین قرار گیرد و هر اندازه ورزشکار در این رشته پیشرفته تر باشد زاویه بدن او نسبت به زمین کمتر می شود. لازم بذکر است در کلیه حرکات این نکته باید رعایت شود که بدن همیشه باید حالت صاف خود را حفظ نماید.

تی آر ایکس چیست؟

ورزشی نوین و کاملا منحصر بفرد که به لحاظ مزایای فراوان از سال ۲۰۰۹ جایگزین ورزش رسمی نیروهای نظامی، ارتش و کماندوهای تحت آموزش برخی از کشورهایی که از لحاظ قدرت نظامی در رده بالایی قرار دارند شده است. بدین صورت که با ارائه یک برنامه ریزی چهار ماهه هر ورزشکاری حتی از سطح مبتدی می تواند به سطح مطلوب برسد.

تی آر ایکس وسیله ای است شامل یک بند ورزشی با طراحی منحصربفرد از جنس بند چتربازی + دو عدد دستگیره و یک قلاب که در بالای بند قرار گرفته است.

همچنین پکیجهای تی آر ایکس شامل یک CD آموزشی مبتدی، یک دفترچه راهنما، یک ساک توری برای حمل، یک وسیله جانبی برای نصب کردن آسان در هر محیط و یک وسیله برای وصل کردن آن به درب اتاق می باشد.

این ورزش دارای ۱۳۰۰ حرکت متفاوت بوده و همگی حرکات بصورت علمی طراحی شده به نحوی که تمامی عضلات از انگشتان پا تا عضلات گردن و پشت سر را درگیر کرده و پرورش می دهد. بعنوان مثال در این ورزش فقط ۶۲ نوع حرکت شکم طراحی شده است.

این ورزش همچنین دارای کاربردهای پزشکی و توانبخشی نیز می باشد از جمله کمک به ترمیم بافتهای آسیب دیده، عضلات، تاندون، رباط و مفاصلی که در اثر حرکات ورزشی اشتباه دچار آسیب شده اند و یا حتی ورزشکارانی که دچار نقص عضوهای مادرزادی می باشند.

لازم به ذکر است این ورزش دارای تائیدیه های استاندارد جهانی و FDA امریکا می باشد.

هدف ورزش تی آر ایکس:

از اهداف اصلی این ورزش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بالا بردن آمادگی جسمانی

استقامت

انعطاف پذیری

قدرت جسمانی
چابکی

هماهنگ سازی کارکرد عصب و عضله

از مزایای عمومی این رشته به اختصار به چند مورد اشاره میکنم:

۱- بالا بردن قدرت و استقامت بدنی تا بالاترین حد امکان علی الخصوص قسمت Core Muscle.

همانطور که مستحضر هستید یکی از بزرگترین نقاط ضعف ورزشکارانمان در بخش Core Muscle بوده است. ناحیه Core Muscle از اهمیت ویژه ای برخوردا است چرا که وظیفه آن وصل کردن نیم تنه بالا به نیم تنه پایین بدن می باشد که با تمرینات مداوم تی آر ایکس به آسانی تقویت می شود.

۲- تغییرات ظاهری و فیزیکی بدن در کوتاهترین زمان ممکن

۳- چربی سوزی تا ۱۶۰۰کالری در زمان ۵۰ تا ۷۰ دقیقه

۴- انفجار عضله برای کسانی که نیاز یا علاقه به حجم دادن یا کوچک کردن عضلات بدن خود دارند

۵- بیشترین میزان عضله سازی در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر ورزشها

۶- تفکیک کردن عضلات و پرورش دادن ریزترین عضلات بدن. چراکه تمامی عضلات بدن برای حفظ شیب و صاف بودن بدن، در تمام طول تمرین درگیر هستند.

۷- هماهنگ سازی عملکرد عصب و عضله که باعث بالا بردن تعادل ذهنی و فیزیکی می شود

۸- بهبود عملکرد قلب، عروق و متابولیسم بدن

۹- مناسب برای تمامی گروههای سنی، آقایان و بانوان

۱۰- قابل حمل بودن این وسیله ورزشی (با وزن ۸۱۰ گرم) و نصب در هر نقطه حتی در منزل

۱۱-قابلیت ترکیب با ورزشهای دیگر همانند کار با وزنه و کتل بل، مدیسین بال و سایر ادوات ورزشی

۱۲-مناسب برای تمرین بدنسازی تیمهای مختلف ورزشی. همانطور که اخیرا تیمهای مهم راگبی، تنیس، بیسبال و فوتبال کشورهای پیشرو در ورزش این متد را در پیش گرفته اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *